Skolerejse

Skolebestyrelsen ønsker at tilkendegive, at aktiviteter ud af huset anses som vigtige, og at de bør prioriteres.

Skolerejser er et skolebaseret supplement til den almindelige undervisning. Det indebærer, at formålet skal være inden for folkeskolelovens rammer uden at være en integreret del af den daglige undervisning.

Elevens deltagelse er således ikke en forudsætning for at kunne følge klassens løbende undervisning.

De enkelte klasser kan optjene rejsebeløb udenfor skoletiden, som helt eller delvist kan være elevbetalingen.

For de elever, som ikke deltager, vil der være et undervisningsforløb på skolen.

Skolebestyrelsen giver mulighed for, at skolen kan afvikle skolerejse, hvis der er opbakning i forældregruppen.

På forældremøde i 7. klasse tager forældrene stilling til, om der skal afvikles skolerejse i 9. klasse. Intentionen med dette er, at forældrene har god tid til at planlægge det økonomiske bidrag.

Skolebestyrelsen ønsker, at de gode oplevelser formidles til skolens andre elever.

Skolerejse på 9. årgang

Antal nætter/dage: 3 nætter/4 dage

Max 10 timers transport fra Stevnstrup

Frivilligt økonomisk bidrag: 2000 kr. + penge til kost jf. lejrskoleprincippet.

Princippet revideres en gang årligt.

I en overgangsordning åbner skolebestyrelsen op for, at nuværende 8. og 9. årgang kan indstille til skolerejse.